مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 11:452021-05-27سياسي

پنجشنبه های شهدایی| شهید شیرازی که با تقدیم جان در فتح خرمشهر سهیم شد


فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس، یکی از ماندگارترین وقایع تاریخ دفاع مقدس است که رزمندگان استان فارس نیز سهم شایسته و بزرگی در این فتح ماندگار داشتند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهمان امروز پنجشنبه های شهدایی، شهید عبدالله جوکار از شیراز است.

عبدالله در 11 اسفند ماه 1342 در شیراز متولد و در خانواده ای متدین، متعهد و پرجمعیت که 5 برادر و 2 خواهر داشت و کوچکترین فرزند افتخاری به عنوان مبارزات با منکرات به خدمات  مشغول بود تا اینکه در 15 فروردین 1360 وارد هوابرد گردید.

وی همیشه در خیابان های شهر با منافقین در جنگ بود و گاهی در این مبارزات درگیری های جدی و ضرب و شتم پیش می آمد اما این مسئله هرگز او را سست نمی کرد و حتی این مسائل را با خانواده نیز در میان نمی گذاشت.

عبدالله دوران بسیار سخت چتربازی را در مدت چند ماه طی نمود.

در یکی از تمرین هایش بر فراز زرقان بر اثر نامساعد بودن هوا از مسیر خارج و در حوالی تخت جمشید بر روی درخت بزرگی فرود آمد که با تلاش زیاد بندهای چتر را پاره نمود و خود را به پایین پرت کرد اما نوک زهر دار سر نیزه اش در زیر گلوی او فرو رفت و نیز فرکانس بی سیم نیز بهم خورد، پس از چند ساعت که فرکانس بی سیم را پیدا کرد و به فرماندهی اطلاع داد در اثر خونریزی بی هوش و مدتی در بیمارستان بستری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجشنبه های شهدایی| شهید شیرازی که با تقدیم جان در فتح خرمشهر سهیم شد

پنجشنبه های شهدایی| شهید شیرازی که با تقدیم جان در فتح خرمشهر سهیم شد